بهترین روش شستشوی پرده زبرا

شاید زمان زیادی را صرف تماشای بیرون از طریق پنجره های منزل می کنید، اما اغلب فراموش خواهید کرد آخرین باری که پرده ها را تمیز کردید چه زمانی بود. حفظ ظاهر زیبای پرده های زبرا و سایه های شفاف حس آرامش بخشی به محیط می دهد. شما می توانید مدل‌هایی متناسب با هر فضای داخلی را خریداری و به راحتی نصب کنید. در این مقاله قصد داریم مخاطبانمان را با بهترین روش شستشوی پرده زبرا آشنا کنیم.

پرده های زبرا (گورخری) چیست؟

پرده های زبرا که به عنوان پرده های دوگانه شناخته می شوند، شکل نسبتا جدیدی از پارچه پرده ای دارند که شبیه به پرده های افقی هستند. این پرده ها دارای ترکیبی افقی از راه راه های مات و شفاف هستند. آنها می توانند به راحتی تنظیم شوند تا نور را در روز مسدود کنند یا اجازه دهند نور در شب وارد ساختمان شود. با تنظیم پرده های زبرا می توانید میزان نور و حریم خصوصی اتاق خود را کنترل کنید.

 آنها بخش مهمی از دکوراسیون خانه هستند و مانند هر چیز دیگری، مستعد گردگیری خواهند بود. برای جلوگیری از این اتفاق، به خصوص اگر به گرد و غبار حساسیت دارید، کافی است پرده های زبرا را هر دو هفته یکبار تمیز کنید. نگران نباشید، شما نیز می توانید تنها با رعایت چند قانون ساده، پرده ها را پاک کنید.

شما می توانید از کادر گالری پرده فروشی اصفهان بهترین خدمات کاغذ دیواری و پرده را دریافت کنید.

چرا تمیز کردن پرده های زبرا مهم است؟

مانند سایر وسایل خانه، پرده های زبرا گرد و غبار و کثیفی را جمع آوری می کنند. در این حالت نمی توانید هر روز آنها را تمیز کنید زیرا غیرممکن است. اما مطمئن شوید که هر از گاهی این کار را انجام می دهید.

نشستن گرد و غبار روی پرده های زبرا به ویژه برای افراد حساس و مبتلایان به آلرژی خطرناک است. آنها ممکن است به دنبال دلیل آبریزش دائمی بینی یا بثورات خود باشند. به نظر می رسد که کاملاً از نظافت پرده ها چشم پوشی می کنند. این یک اشتباه بزرگ است.

پرده های زبرا را هر چند وقت یک بار باید تمیز کرد؟

تمیز کردن پرده های زبرا کار پیچیده ای نیست. اما گاهی اوقات، زمان می برد. شما می توانید به عنوان یک قانون کلی، حداقل ماهی یک بار آنها را تمیز کنید.

برای افرادی که خانه ویلایی دارند شستن پرده های زبرا راحت تر است، چون می توانند در حیاط منزل خود آن ها را شسته و خشک کنند. در مقابل افرادی که آپارتمان نشین هستند، شاید جای مناسبی برای شستن پرده ها نداشته باشند و باید بدون باز کردن آن ها را تمیز کنند.

  • نکته قابل توجه این است که در هر صورت شستن باید با احتیاط انجام شود تا طول عمر پرده بیشتر باشد.

تمیز کردن پرده زبرا

_ تمیز کردن پرده های زبرا آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. پاک کردن گرد و غبار یا کثیفی از پرده های زبرا آسان است. برای این کار فقط به صابون و آب گرم نیاز است. برای از بین بردن لکه ها از یک دستمال حوله استفاده کنید، اما مراقب باشید به قسمت های حساس پرده آسیب نرسانید.

_ هنگام تمیز کردن پرده های زبرا، می توانید از مواد شوینده مانند: مایع ظرفشویی، شامپو فرش و صابون استفاده کنید. به هیچ وجه برس روی پرده نکشید حتی اگر لکه ها عمیق باشند. از استفاده مواد شیمیایی مثل سفید کننده ها خودداری کنید زیرا می توانند باعث تغییر رنگ شوند.

_ اگر از آخرین باری که پرده های زبرا خود را تمیز کرده اید، مدت زیادی می گذرد ممکن است بخواهید از یک سرویس نظافت حرفه ای استفاده کنید. به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که مجبور به خرید محصولات جدید نخواهید بود. در اینجا روش های تمیز کردن پرده زبرا در جای خود و زمانی که باز می شود بیان شده است:3

  • جمع کردن و جدا کردن پرده

اولین مرحله جمع کردن و جدا کردن پرده از گیره ها است.

  • گرد و غبار را با جاروبرقی یا سشوار پاک کنید

حذف گرد و غبار و کثیفی از پرده های زبرا نسبتا آسان است. برای پاک کردن گرد و غبار و جاروبرقی با قدرت کم استفاده کنید، سپس پارچه ای را خیس کنید و بوم را به آرامی روی پرده می کشید، این کار بدترین گرد و غبار و کثیفی را از بین می برد. اگر روی پرده‌ها لکه ‌ای نمی‌بینید، این مرحله برای تمیز کردن آن‌ها کافی است.

مراقب باشید از پارچه مغناطیسی برای تمیز کردن استفاده نکنید، زیرا ممکن است به لایه خاموشی کرکره آسیب برساند.

  • با آب صابون تمیز کنید

اگر روی پرده لکه مشاهده کردید، می توانید آن را در تراس و یا حیاط پهن کنید با آب و صابون تمیز کنید، مراقب باشید پارچه ها  تا نشوند.

 اگر آپارتمان نشین هستید به سادگی از یک پارچه با آب ولرم وشامپو فرش برای تمیز کردن پرده زبرا استفاده کنید.

  • توجه: استفاده از آب سرد یا ولرم ضروری است. هرگز از آب داغ استفاده نکنید زیرا به پارچه آسیب می رساند.
  • پرده زبرا را با حوله تمیز خشک کنید

پاک کردن پرده های زبرا با یک پارچه و مواد شوینده انجام می شود، پس از آن برای خشک کردن نیاز به حوله تمیز می باشد. دقت کنید این کار را به آرامی و بدون پیچاندن یا فشار دادن پارچه انجام دهید. با این روش رطوبت زیادی را جذب کرده و زمان خشک شدن را کاهش می دهد.

توجه:

برخی از پارچه ها به راحتی تمیز می شوند، زیرا کثیفی را در تار پارچه جذب نمی کنند و در عین حال زیبایی تمیزی را ارائه می دهند. اگر گرد و غبار یا کثیفی روی پرده ها وجود دارد، به سادگی آنها را با یک اسفنج مرطوب شده با آب پاک کنید تا بی لک شوند.

پرده فروشی اصفهان انواع پرده از جمله عمودی، کرکره، زبرا، شید رول، کریستال، پارچه ای و … را به مشتریان خود ارائه می دهد.

سخن پایانی

با توجه به توضیحاتی که داده شد متوجه شدیم پرده های زبرا از حساسیت بالایی برخوردار هستند، بنابراین در زمان شستشو باید با احتیاط و به وسیله پارچه ای نرم، اسفنج، شامپو فرش یا صابون و آب شسته شوند تا پارچه آسیب نبیند، همچنین اگر پرده سر جای خود تمیز و لکه گیری می شود، بهتر است برای خشک کردن آن از حوله استفاده شود. اگر به زیبایی منزل و محل کار خود اهمیت می دهید، پیشنهاد می شود از محصولات فروشگاه پرده اصفهان دیدن بفرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *