۴ مورد از متداول ترین انواع پرده پنجره

۴ مورد از متداول ترین انواع پرده پنجره

۴ مورد از متداول ترین انواع پرده پنجره

وقتی نوبت به انتخاب پرده برای پنجره می رسد صرف نظر از اینکه جنبه تزئینی داشته باشد یا درمانی ، گزینه های زیادی وجود دارد که انتخاب پرده مناسب خانه شما را بسیار سخت می کند. طرح ها و رنگ های متنوع و گوناگونی مدل های پرده ها ممکن است سردرگمی شما را بیشتر خواهد کرد.

 

۴ مورد از متداول ترین انواع پرده پنجره

۴ مورد از متداول ترین انواع پرده پنجره

 

با این حال ، می توان با توجه به اصطلاحات انگلیسی که برای بیان نوع پرده مورد نظر استفاده می شود پرده پنجره را به چهار نوع اساسی تقسیم کرد: curtains ، drapes ، shades  و blinds. هر چهار نوع پرده را با بسیاری از سبک ها و طرح های تزئینی می توان در اتاق خواب ، اتاق نشیمن ، آشپزخانه و یا سالن پذیرایی استفاده کرد. هر یک از پرده ها ویژگی های خاص خود را دارد که در این مقاله قصد داریم به شرح این ویژگی ها و تفاوت ها بپردازیم.

فروشگاه پرده اصفهان ارائه دهنده انواع پرده و کلیه خدمات نصب و اجرا و طراحی و مشاوره به تمامی ارگان های دولتی و شرکت های خصوصی و منازل متناسب با دکوراسیون محیط مورد نظر می باشد.  جهت خرید پرده و نیز اطلاع از قیمت انواع پرده و دریافت خدمات می توانید با ما تماس بگیرید تا شما را در انتخاب پرده را هنمایی کنیم تا با انواع مدل پرده و رنگ های ان اشنا شوید.

 

۱. پرده غیر رسمی و معمولی  (curtains)

۴ مورد از متداول ترین انواع پرده پنجره

۴ مورد از متداول ترین انواع پرده پنجره

 

این نوع به پرده های سبک، ساده و غیر رسمی گفته میشود. ارتفاع این نوع پرده ها بر خلاف پرده های نوع drape متغیر و جنس آنها اغلب از نخ یا کتان است. این پرده ها هم به صورت ماشینی و هم بصورت دستی ساخته میشوند. از این بابت که اغلب ساده طراحی می شوند قیمت ارزانتری هم دارند.

پرده curtains پانل های پارچه ای است که اغلب به صورت جفت به فروش می رسد. پرده هایی با طیف گسترده ای از عرض ، طول ، پارچه ، رنگ و الگو که آنها را برای همه اتاق های خانه ، حتی حمام و آشپزخانه به یک انتخاب همه جانبه و محبوب تبدیل کرده است.

پرده های کوتاه و خالصی که فقط نیمه پایینی پنجره را روی ظرفشویی آشپزخانه می پوشاند ، که اغلب با یک گلدان از بالای پنجره مطابقت دارد ، پرده های کافه نامیده می شوند. در اتاق خواب ، شما به احتمال زیاد علاوه بر این نوع پرده به ناچار از پرده های دیگری مانند کرکره نیز استفاده می کنید. زیرا پرده های curtains از پارچه های سبک ، گاهی اوقات شفاف و بدون آستین ساخته شده اند. این بدان معناست که در حالی که پرده ها مقداری نور را فیلتر می کنند ، اما همه آنها را فیلتر نمی کنند. بنابراین ، اگر بخواهید صبح ها طولانی تر یا در طول روز بخوابید ، اتاق خواب شما را به تنهایی تاریک نمی کنند.

این پرده ها از یک میله آویزان می شوند که بسته به نحوه آویز پرده ها می توانند پنهان و ساده یا تزئینی باشند و به نمایش در بیایند. تعداد زیادی گزینه آویز وجود دارد. از جمله مرواریدهای فلزی ، حلقه های فلزی یا پارچه ای ، یا یک آستین پارچه ای در بالا یا پشت صفحه پرده ها رایج ترین هستند.

نکته: از پرده های رنگارنگ استفاده کنید تا یک تضاد به اتاق خواب شما اضافه کند ، یا با الگویی جالب فضای آن را شاد کنید. از طرف دیگر ، پرده های شفاف لطافت و ظرافت اتاق را اضافه می کنند.

 

۲. پرده رسمی و چین دار (Drape)

 ۴ مورد از متداول ترین انواع پرده پنجره

۴ مورد از متداول ترین انواع پرده پنجره

 

این نوع به پرده های سنگین ، چین دار و رسمی اطلاق میشود که طول ارتفاع آنها از سقف تا کف اتاق ادامه دارد. این نوع پرده ها به خوبی مانع ورود نور به اتاق خواهند شد و البته از نظر اقتصادی گرانتر هستند.

مانند گروه curtains ، این نوع پرده ها نیز پانل های پارچه ای هستند و به صورت جفت به فروش می رسند. تفاوت بین curtains و پرده های Drape این است که پرده های Drape به صورت آستر ساخته می شوند.

این نوع پرده دارای پارچه های سنگین و تا حدی سفت و مرجع پارچه های طبیعی است. از جمله مواد لوکس مانند مخمل ، داماسک یا ابریشم. گاهی اوقات پارچه آنقدر سنگین و ضخیم است که فیلتر عالی برای نورهای خارجی است و اتاق را برای خواب عمیق به اندازه کافی تاریک نگه می دارد. این نوع پرده به خصوص برای هر کسی که نیاز به خواب در طول روز دارد مانند کارگران شیفت شب یک انتخاب بسیار مناسب است.

Drapes (که گاهی پارچه نامیده می شوند) به قدری بلند هستند که می توانند از بالای پنجره به کف زمین برسند. حتی گاهی اوقات کمی روی زمین روی هم جمع می کنند.

پرده های Drapes دارای طیف وسیعی از سبک ها و رنگ ها هستند. با این حال اغلب به جای طرح زیاد ، دارای طرح حای ساده هستند. قسمت بالای پانل این پرده اغلب چین دار است و این چین ها به همراه پارچه های سنگین به شکل رسمی این پرده را محبوب کرده است.

مانند curtains، پرده Drapes از میله روی حلقه ها ، قلاب ها ، ماسوره ها یا آستین پارچه ای در بالا یا پشت تابلو آویزان می شوند.

 

۳. پرده شید یا شید رول (Shade Or Roll Shade)

۴ مورد از متداول ترین انواع پرده پنجره

۴ مورد از متداول ترین انواع پرده پنجره

 

پرده شید یا شید رول یک صفحه پارچه ای نرم است که در لبه بالایی به میله یا قاب متصل می شود. شید رول ها به صورت جداگانه به فروش می رسند. این نوع پرده ها طیف وسیعی از طول ، عرض ، رنگ و مواد را دارند و اندازه آنها متناسب با قاب پنجره است ، برخلاف drapes و یا curtains که در زیر آستانه آویزان هستند.

برای ورود نور یا مشاهده منظره محیط بیرونی ، باید برای باز کردن پرده شید رول ، از سیم ، غلتک یا مکانیسم بلند کردن استفاده کنید. وقتی پرده شید به بالا کشیده می شود ، بسته به سبک شید رول بسته می شود یا به دور یک میله می چرخد. سبک های زیادی از پرده های شید رول پنجره وجود دارد.

شید های غلتکی ساده ارزان نیستند و همانطور که از نامش پیداست ، مواد به دور غلتک بالایی می چرخند. شید رول های معروف دیگر شید های رومی هستند که به صورت چین های عمیق جمع می شوند. شید های به اصطلاح بادکنکی که به حالت بادکنک های پارچه ای بسته می شوند. و شید های بندی ، که با کراوات پارچه ای بسته و باز می شوند.

در حالی که پرده های شید می توانند به اندازه کافی شیک باشند و بتوانند به تنهایی استفاده شوند ، بسیاری از مردم دوست دارند از آنها در زیر پرده های شفاف معمولی مانند curtains استفاده کنند یا در قسمت بالایی آنها یک تراز قرار گیرد. همانند پرده های curtain ، می توانید از شید ها استفاده کنید تا یک رنگ و یک الگوی جدید و زیبا به فضا اضافه کنید.

 

۴. پرده کرکره (Window Blind)

۴ مورد از متداول ترین انواع پرده پنجره

۴ مورد از متداول ترین انواع پرده پنجره

 

پرده های Window Blind با طناب یا مکانیسم بلند کردن مانند شید ها بالا و پایین می شوند. تفاوت آنها در این است که Window Blind از پارچه تهیه نمی شود. در عوض این نوع پرده اغلب از چوب ، چوب بامبو ، آلومینیوم یا وینیل ساخته می شوند که به آنها لوور نیز گفته می شود. این پرده ها در قسمت های یک اندازه کج می شوند تا اجازه دهند نور وارد فضای داخلی شود یا برای حفظ حریم خصوصی بسته می شوند. به همین دلیل ، به ندرت لازم است که کل پرده را باز یا بسته کنید، مگر اینکه بخواهید پنجره زیر آن را باز کنید.

عمق استاندارد برای اسکلت 1/2 اینچ یا 1 اینچ است که اصطلاحاً مینی پرده نامیده می شوند یا 2 اینچ که غالباً آن را پرده ونیزی می نامند. اندازه و طول پرده ها متناسب با قاب پنجره است.

پرده های Window Blind در رنگ های مختلف و بسیاری از رنگ های چوبی وجود دارند اما به طور معمول نقش و الگو ندارند. از آنجا که نور را به طور موثری مسدود می کنند ، انتخاب خوبی برای اتاق خواب هستند. پوشاندن آنها با پرده های شفاف curtain یا والان ، ظاهر سفت و سخت آنها را نرم و ظریف می کند.

در حالی که پرده های Window Blind با اسلایس افقی بیشتر رایج است ، پرده هایی با اسلایس های عمودی نیز وجود دارد. این نوع پرده ها معمولاً برای درهای کشویی پاسیو یا پنجره های کشویی بزرگ استفاده می شوند.

امیدواریم این مطالب برای شما مفید باشند و به شما در انتخاب پرده مناسب کمک کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *