انتخاب پرده سلطنتی

پرده ی سلطنتی را چگونه انتخاب کنیم؟

انتخاب پرده ی سلطنتی

علاقه به دکورهای شلوغ و پر زرق و برق باعث می شود برای انتخاب پرده به سراغ مدل های سلطنتی برویم. نام این مدل پرده را به دلیل استفاده از آن ها در قصرها و خانه های ثروتمندان و کاخ های شاهان، پرده سلطنتی گذاشتند. از این مدل پرده در اتاق خواب هایی با سرویس های خواب باشکوه نیز استفاده می شود. برای نصب این پرده از چند مدل پارچه ی هماهنگ با هم و دنباله دار استفاده می شود. استفاده از قطعات بزرگ و چشمگیر از ویژگی های این پرده است. چوب پرده یکی از وسایلی است که انتخاب آن باعث جلوه ی بیشتر پرده ها می شود. این چوب را می توان با دیگر وسایل چوبی خانه ست کرد. اغلب کسانی که دکورهای سلطنتی می پسندند از چوب های طلایی رنگ استفاده می کنند. این چوب ها در مبلمان های سلطنتی نیز زیاد به کار می رود. بست ها و سرمیله های مدل دار نیز در زیبایی پرده ها بسیار تاثیر دارد.

پرده سلطنتی

پارچه ی پرده ی سلطنتی

پرده های سلطنتی پارچه هایی پر زرق و برق و گرانقیمت دارند و بیشتر آن ها از جنس های ماندگاری برخوردارند. اغلب از پارچه هایی با جنس ابریشم، ساتن براق و مخمل برای دوخت پارچه های سلطنتی استفاده می شود. پارچه ی زیرین اغلب حریر است و پارچه های رویی ضخیم تر هستند. برای مبلمان های طرح دار و شلوغ بهتر است از پارچه های ساده استفاده شود زیرا در صورت طرح دار بودن پرده ها و مبلمان ها خانه شلوغ به نظر می رسد. یکی از پرطرفدارترین پارچه های پرده پارچه ی مخمل است. مخمل در رنگ های مختلفی در بازار عرضه می شود و هیچ وقت از مد نمی افتد. پارچه های مخمل باید با رنگ مبلمان هماهنگ باشد و اگر جنس مبلمان نیز شبیه پرده ها باشد هماهنگی بیشتری به وجود می آید هر چند در دکوراسیون های جدید تمایل به ایجاد تضاد بیشتر است و طراحان ترجیح می دهند از وسایلی استفاده کنند که هیچ هماهنگی از نظر جنس و رنگ نداشته باشد. زیرا آن ها معتقد هستند ست بودن دکوراسیون باعث خستگی چشم می شود به همین دلیل رنگ پرده ها را نسبت به دیگر اجزاء دکوراسیون متضاد انتخاب می کنند.

پارچه پرده

آویزهای پرده ی سلطنتی

از دیگر اجزاء مهم پرده های سلطنتی در گالری پرده ی اصفهان والان ها و آویزهای تزئینی آن است. آویزهای تزئینی قیمت های متفاوتی دارند و اغلب برای نگه داشتن پرده و در دو طرف آن ها استفاده می شوند. قیمت این آویزها بسته به جنس و طرح، متفاوت است ولی اغلب برای پارچه های سلطنتی از رنگ طلایی استفاده می شود. پرده هایی که مدل ساده تری دارند از والان، کتیبه و یا آویز های مدل دارتر استفاده می کنند و بسیار بلندتر در نظر گرفته می شوند.

رنگ پرده های سلطنتی

اغلب افراد فکر می کنند رنگ مبل و پرده های سلطنتی باید شبیه هم باشد ولی در یک انتخاب جسورانه تر می توان این رنگ ها را کاملا متضاد هم به کار برد. گاهی ترکیب رنگ هایی که هارمونی مناسب دارند نیز می تواند به ترکیب پرده کمک کند. رنگ های آبی و قهوه ای و یا دیگر رنگ های مکمل برای انتخاب پارچه ی سلطنتی به کار می رود.

رنگ پرده سلطنتی

بیشتر این انتخاب ها بستگی به رنگ غالب در دکوراسیون منزل دارد. در خانه های ایرانی بیشتر گرایش به استفاده از دکوراسیون کرم و قهوه ای است. برای انتخاب پارچه ی پرده ی سلطنتی از فروشنده کمک بگیرید زیرا اجرای دکورهای مختلف و پرده های سلطنتی هماهنگ با آن ها را انجام داده اند و می دانند بعد از نصب هر مدل پارچه ی سلطنتی دکور به چه شکلی در می آید.

قیمت پرده ی سلطنتی

برای انتخاب پرده ی مناسب و خرید پارچه ی پرده ای با محیط منزل و یا سالن های آرایشی و اتاق پذیرایی در شرکت های معتبر استفاده از پرده ی سلطنتی باعث زیبایی بیشتر محیط می شود. در اولین قدم انتخاب پارچه ی پرده ای مناسب دغدغه ی افراد است. این پارچه ها بسته به جنس آن ها قیمت متفاوتی دارند. پارچه های گران تر اغلب جنس های بهتری نیز دارند و ابعاد آن ها نیز مطرح است. زیرا ممکن است برای یک خانه ی بزرگ چندین متر پارچه استفاده شود. استفاده از آویزها نیز در قیمت آن ها تاثیر دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *