راهنمای کامل انتخاب کاغذ دیواری

راهنمای کامل انتخاب کاغذ دیواری

راهنمای کامل انتخاب کاغذ دیواری

داشتن خانه زیبا و دکوراسیون به روز آرزوی هر شخص است و این می تواند به راحتی امکان پذیر باشد. یکی از مواردی که می توان به وسیله آن تنوع زیادی در محیط ایجاد کرد استفاده از کاغذ دیواری است. گالری پرده قائم مرکز تخصصی عرضه انواع پرده و کاغذ دیواری در طرح ها و مدل های جدید و به روز می باشد

کاغذ دیواری چیست ؟

کاغذ دیواری نوعی دیوار پوش است که دارای طرح و نقش های مختلف است و به صورت رول های آماده به فروش می رسند جهت پوشاندن دیوار های هر مکانی مانند خانه، محیط اداری و تجاری و هتل ها استفاده می شود. این کاغذ ها باعث زیبا تر شدن دیوارها می شوند که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. تنوع کاغذ دیواری بسیار بالا است به صورتی که می توان با دیگر وسایل مانند مبل ها، صندلی ها، کفپوش ها، پرده ها مانند انواع پرده تور، پرده پارچه ای و… ست شوند و حتی هم رنگ انتخاب شوند.

نکات انتخاب کاغذ دیواری

راهنمای کامل انتخاب کاغذ دیواری قبل از خرید نکات زیر را در نظر بگیرد تا بهترین انتخاب را داشته باشید

1 کاغذ دیواری ها ممکن است دارای خط های عمودی و افقی باشند، مدلی که دارای خط های افقی هستند دیوارها را بزرگتر نشان می دهد که باعث بزرگ تر دیده شدن منزل شود ولی سقف را کوتاه تر نشان می دهد. کاغذ با مدل خط های عمودی بر عکس مدل قبلی است سقف را بلند تر نشان می دهد و فضا را کوچکتر نشان می دهد.

2 رنگ کاغذ دیواری مهم است چرا که رنگ های سرد باعث ایجاد حس آرامش تازه بودن می دهد و رنگ های گرم باعث ایجاد شادابی و راحتی می شود و فضا را کوچکتر از آن چه هست نمایش می دهد، رنگ های خنثی ، رنگ هایی هستند که ترکیب سفید در آن زیباد نمایان می شود و به راحتی می تواند در کنار هر رنگی قرار بگیرد.

رنگ های تیره باعث می شود فضا کوچک تر نشان داده شود و رنگ های روشن باعث بزرگتر دیده شدن فضا می شود.

3 به دیگر اجزای خانه دقت شود اگر هر کدام از وسایل مانند پارکت، مبل، صندلی ، کفپوش ها دارای رنگ ها و طرح های شلوغ هستند سعی کنید کاغذ دیواری با طرح ساده خریداری کنید تا فضا بیش از اندازه شلوغ به نظر نرسد و اگر آنها ساده و بدن طرح هستند کاغذ دیواری با طرح های شلوغ خریداری کنید.

4 نوع کاغذ دیواری بسیار مهم است که می خواهید طرحی که انتخاب می کنید قابل شستشو باشد یا نه

انواع کاغذ دیواری

1) کاغذ دیواری pvc با روکش وینیل

این کاغذ دیواری بسیار با دوام ، محکم و ضد آب است. کاغذ روکش دار وینیل – این کاغذ دیواری دارای یک بستر کاغذی است که سطح تزئینی روی آن با وینیل یا پلی وینیل کلرید از نوع اکریلیک اسپری یا پوشش داده شده است. این کاغذ دیواری ها به عنوان قابل شستشو و قابل جدا شدن آسان طبقه بندی می شوند و در اکثر مناطق مناسب هستند. این کاغذها نسبت به کاغذهای ساده در برابر چربی و رطوبت مقاومت بیشتری دارند و برای حمام و آشپزخانه مناسب هستند.

کاغذ دیواری pvc با روکش وینیل

2) کاغذ دیواری نانو

این نمونه از کاغذ دیواری علاوه بر داشتن ویژگی های کاغذ دیواری پی وی سی به علت استفاده از نانو در ترکیب ساخت آن دارای ویژگی های دیگری مانند ضد رطوبت، عایق صدا، حرارت، قابلیت تمیز کردن آسان، به راحتی از بین نمی روند و مقاومت بالایی دارند و به نسبت ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند.

کاغذ دیواری نانو

3) کاغذ دیواری مخملی

این کاغذ دارای زمینه کاغذ پی وی سی یا پارچه است و روی آن از طرح ها و تکه های از مخمل پارچه ایی یا پلاستیکی وجود دارد. این مدل به راحتی قابل شستشو با آب یا دستمال مرطوب نیست به دلیل داشتن پرزهای مخمل. این مدل معمولا دارای رنگ های تیره هستند و جزء کاغذ های کلاسیک به حساب می آید.

کاغذ دیواری مخملی

4) کاغذ دیواری سه بعدی

 این مدل از کاغذ دیواری به دلیل داشتن تصاویر های خاص و ایجاد سایه های روشن و تیره روی طرح برجسته به نظر می رسد، مخصوصا از نمای دور و ممکن است شما فکر کنید کاملا طبیعی هستند. این مدل قابل شستشو می باشد و طرفداران زیادی دارد.

کاغذ دیواری سه بعدی

5) کاغذ دیواری با الیاف طبیعی

این نمونه از کاغذ بسیارگران هستند به دلیلی استفاده از الیاف طبیعی چوب فنلاندی در ترکیب این کاغذ دیواری و کاملا طبیعی به نظر می رسد. این کاغذ دارای ویژگی های مانند قابلیت شستشو و تمیز کاری آسان، ضد حساسیت و مقاوم هستند.

کاغذ دیواری با الیاف طبیعی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *