پرده بلک اوت چیست

پرده بلک اوت چیست ؟

پرده بلک اوت چیست ؟

امروز پرده به یکی از اعضای جدا نشدنی هر خانه تبدیل شده است و نه تنها خانه‌ها بلکه ادارات هم به وفور از آن استفاده می‌کنند. همین امر موجب شده تا انواع پرده‌ های مدرن و کلاسیک در فروشگاه پرده اصفهان به چشم بخورند و نام‌ های مختلفی از آن بر سر زبان‌ها بیاید. یکی از این مدل‌ هایی که کاربرد بسیار زیادی هم دارد، پرده بلک اوت است. در این مقاله به توضیح پرده‎ های بلاک اوت و کاربرد آن‌ها می پردازیم، پس تا انتها این مطلب ما را همراهی کنید.

پرده بلک اوت چیست ؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که تمایلی به تابش نور خورشید بر صورتتان ندارید، گزینه پیشنهادی از سوی پرده فروشی‌ اصفهان پرده بلک اوت می‌باشد. این پرده نور خورشید را به طور صد درصدی مسدود خواهد کرد و در ایران به نام پرده خاموش شناخته می‌گردد. پرده‎ های بلک اوت از دو لایه ضخیم تشکیل شده‌اند که لایه رویی از پارچه زیبا تزیین شده و لایه زیرین از بافت محکم و بدون هیچ منافذی ساخته می‌شود، از ورود نور جلوگیری به عمل می‌آورد. به طور کلی از این پرده‌ها برای تولید میزان بیشتری از تاریکی در خانه استفاده می‌گردد.

هدف عرضه پرده‌ های بلک اوت از نظر فروشگاه‌ های پرده اصفهان

هدف اصلی و اساسی طراحی و دوخت پرده‌ های بلک اوت فیلتر کردن حداکثر نور خورشید می‌باشد. به همین دلیل این نوع پرده در محیط‌ هایی که آرامش و نور کم حائز اهمیت است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محیط‌ ها شامل هتل‌ها، اتاق خواب‌ها، شرکت، اتاق‌ های مانیتورینک می‌شود. آنها به نحوی طراحی می‌شوند که کاملاً جلوی ورود نور را می‌گیرند تنها راهی که برای ورود نور باقی می‌ماند، اطراف پنجره است.

انواع پرده های بلک اوت

پرده‌ های بلک اوت موجود در پرده فروشی‌ ها در انواع متفاوتی هستند که در ادامه به بررسی چند مورد از آنها می‌پردازیم.

پرده‌ های بلک اوت دو لایه

این پرده قاعدتا از یک لایه ی ضخیم پلی استری تولید شده است که موجب جلوگیری از ورود نور گشته و ایستادگی و مقاومت پرده را هم بالاتر می‌برد. برای تست عبور نور از آن می‌توانید چراغ قوه را از آن طرف پارچه بگیرید، هیچ نوری نخواهید دید.

پرده‌ های بلاک اوت دارای روکش حرارتی

اکثر پرده‌ های بلک اوتی که در فروشگاه‌ های پرده مشاهده می‌کنید، یک عایق حرارتی خوب به حساب می‌آیند. اما یکسری از آنها دارای روکش‌ های حرارتی خاص هستند. آنها در فصل زمستان به گرم کردن فضای داخلی خانه کمک می‌کنند، اما نسبت به دیگر پرده‌ های بلک اوت توانایی جلوگیری ورود نور را ندارند.

پرده‌ های شید بلک اوت

همانطور که از نام این نوع پرده بر می‌آید شبیه پرده شید بوده و بدون هیچ طرحی نصب و اندازه گیری می‌گردد. پرده‌ های شید در مقایسه با پارچه‌ های بلک اوت وزن بسیار سبک‌تری دارند.

پرده بلک اوت چیست

خصوصیات و ویژگی‌ های پرده های بلک اوت

پرده‌ های بلک اوت در پرده فروشی‌ ها که در معرض فروش قرار می‌گیرند، دارای مزایای فراوانی هستند که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

دارای فیلتر نور

یکی از بزرگترین مزیت‌ های این نوع پرده مسدود کردن نور خورشید است. بنابراین برای آن دسته از افرادی که به دنبال خوابی آرام هستند، گزینه‌ای ایده آل به حساب می‌آید.

صرفه جویی در مصرف انرژی

حجم بسیاری از انرژی‌ های سرمایشی و گرمایشی از طریق پنجره‌ها به بیرون هدر می‌رود، اما نصب پرده‌ های بلک اوت تاثیر مستقیمی در هدر رفت انرژی دارد. به نوعی با استفاده از پرده‌ های بلک اوت پیشنهادی از گالری‌ های پرده در اصفهان به نوعی پنجره‌ های خود را برای فصل تابستان و زمستان عایق می‌کنید.

عایق خوب صدا

پرده های بلک اوت علاوه بر اینکه همانند یک عایق حرارتی عمل می‌کنند، به خوبی از ورود و خروج صدا جلوگیری به عمل می‌آورند. زیرا جنس پارچه‌ های آنها بسیار ضخیم بوده و به عنوان یک عایق صوتی خوب عمل خواهند کرد.

تنوع بالای رنگ

پرده‌ های بلک اوت در اندازه و رنگ های مختلفی موجود هستند. همین امر انتخاب را برای مصرف کنندگان بهتر و ساده‌تر خواهد کرد.

حفظ حریم خصوصی

این دسته از پرده‌ها به دلیل ضخامت پارچه هایشان حریم خصوصی شما را به خوبی حفظ می‌کنند و اجازه دید از بیرون به داخل را به طور کامل نخواهند داد. حریم خصوصی اتاق خواب‌ها و هتل‌ها یک مسئله بسیار مهم است که، پرده فروشی‌ اصفهان دردوخت و تهیه پرده ها کاملا این نکته را در نظر و رعایت می کند.

پرده بلک اوت چیست

حفاظت از مبلمان در برابر نور خورشید

ورود نور خورشید به اتاق و تابش آن به مبلمان موجب کهنگی و رنگ رفتگی آنها خواهد شد. در واقع این پرده‌ها عمر مبلمان را به شدت افزایش خواهند داد. زیرا از تابش نور به آنها جلوگیری به عمل می آورند.

سخن نهایی

پرده‌ های بلک اوت از نظر قیمتی بسیار گران‌تر از پرده‌ های معمولی هستند اما با خرید آنها به فکر یک سرمایه گذاری بلند مدت با صرفه جویی در مصرف انرژی‌ها باشید بهتر است. برای نصب آنها از متخصصین حرفه‌ای پرده‌ها کمک بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *